Apartman kurallarını kim belirler?
Yapı yönetmelikleri genellikle yasa ile belirlenir. Ayrıca, apartman sahipleri toplantısı tarafından belirlenen apartman yönetmelikleri de vardır. Bu kurallara uymak zorunludur.
Apartman yönetmeliği nereden alınır?
Bunun için her daire sahibi veya kat malikinin tapu müdürlüğüne başvurarak binanın yönetim planını talep etmesi yeterlidir. Bina veya kat malikleri, ilgili tapu müdürlüğünden aldıkları yönetim planı taslağına, belirledikleri sözleşme maddelerini ekleyebilirler.
Apartman yönetimini hangi kurum denetler?
Apartman ve mülk yöneticileri düzenli olarak kat mülkiyeti derneği tarafından denetlenir. Denetim komitesi veya bağımsız denetçiler yöneticinin faaliyetlerini, mali durumunu ve topluluk hesaplarını inceler.
Apartman yönetim kurulu tek başına karar alabilir mi?
Emlak yöneticisi, emlak sahiplerinin aldığı kararların uygulanmasını ve apartmandaki günlük işlerin aksamadan devam etmesini sağlar. Buna göre, emlak yöneticisi genellikle emlak yönetimiyle ilgili konularda tek başına karar veremez.
Apartman kararları kaç kişi ile alınır?
Madde 30 – Kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayı ve pay bakımından yarıdan bir fazlasının katılmasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. (Değişik ikinci fıkra: -5711/15 md.) Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle ilk toplantı yapılamazsa, ikinci toplantı en geç onbeş gün sonra yapılır.
Apartman düzenini bozan kişi hakkında ne yapılmalı?
Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre kötü komşulara karşı yasal yollar bulunmaktadır. Komşunuz gürültü yapıyorsa, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi’ne istediğiniz zaman başvurabilirsiniz. Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi 7/24 esasına göre çalışmaktadır.
Apartman yönetim planını kim yapar?
Taşınmaz satın almak isteyen kişiler, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nden yönetim planını talep etme ve görme hakkına sahiptir.
E-devletten bina yönetim planı nasıl alınır?
Ancak yönetim planının içeriğine internet üzerinden ulaşmak mümkün değildir. Tapu Müdürlüğüne giderek güncel ücreti (sayfa başına güncel ücret) ödeyerek yönetim planının bir kopyasını alabilirsiniz.
Apartman yönetim planı yoksa ne olur?
Yönetim planı, tüm kat maliklerini bağlayan bir sözleşmedir. Yönetim planında düzenleme yapılmamışsa, ana gayrimenkullerin yönetiminden doğan uyuşmazlıklar bu kanun ve genel hükümlere göre çözümlenir.
Kimler apartman yöneticiliği yapamaz?
Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre, yönetim planında “Yönetici apartman sahipleri tarafından seçilir” ibaresi varsa, apartman sahibi olmayan kişiler yönetici olamaz. Buna göre, örneğin; kiracılar apartman ve site yöneticisi olamazlar. Ancak, yönetim planında böyle bir ibare yoksa, kiracılar da yönetici olabilir.
Site yöneticisi denetçiyi görevden alabilir mi?
Denetçiler, olağan genel kurulda yönetici müdürlerle birlikte seçilir ve görevleri, yönetici müdürler ve denetçiler bir sonraki genel kurulda ibra edildiğinde sona erer. Kat mülkiyeti sahipleri konseyi, haklı sebeplerle yöneticileri ve denetçileri her zaman değiştirebilir.
Apartman yönetimi hangi kuruma şikayet edilir?
Dairenizdeki sorunları çözemiyorsanız veya site yönetimi sorunlarınızı dikkate almıyorsa belediyeye veya ilgili kurumlara başvurabilirsiniz.
Yönetici nelerden muaf?
Apartman yöneticisi apartmanın günlük operasyonlarından, bina bakımından ve yönetiminden sorumludur. Apartman yöneticisi nelerden muaftır? İşte bu sorunun cevabı: Apartman yöneticisi aidat toplama, binayı temizleme, güvenlik önlemleri, bakım ve onarım gibi görevlerden muaftır.
Apartman yöneticisi en fazla kaç yıl için seçilir?
Ancak kanun ve yönetim planı çerçevesinde müdür en fazla üç yıl görevde kalabilir ve yeniden seçilebilir.
Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?
Gelir ve gider hesabı yayınlama zorunluluğu: Kat mülkiyeti yöneticisinin gelir ve gider hesabı göstermesi konusunda açık bir yasal zorunluluk yoktur. Ancak, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 18. maddesine göre, kat maliklerinin kurul tarafından her an bilgi ve inceleme alma hakkı vardır.
Apartman kurallarına uymayanlar nereye şikayet edilir?
Dairenizdeki sorunları çözemiyorsanız veya konut idaresi sorunlarınızı dikkate almıyorsa, belediyeye veya ilgili kurumlara başvurabilirsiniz. Belediyenin yapı müfettişliği veya ilgili belediye kuruluşları konut idaresiyle ilgili şikayetleri ele alabilir ve çözüm bulabilir.
Apartmanda uyulması gereken kuralların maddeleri nelerdir?
Apartman kuralları nelerdir? Apartman sakinlerinin ay başında pencereden gürültü yapmaları yasaktır. Apartman kapısının önüne ayakkabı bırakmak yasaktır.
Apartman sorunlarına hangi mahkeme bakar?
Yetkili mahkeme Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 33(1) maddesinde, Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamına giren davalarda yetkili mahkemenin ana gayrimenkulün bulunduğu yer hukuk mahkemesi olduğu açıkça belirtilmiştir.
Apartman yöneticisinin yetkileri nelerdir?
Apartman yöneticisinin sorumlulukları şunları içerebilir: Genel Gider Yönetimi: Ortak giderleri kaydetmek ve takip etmek. … İletişim ve Sorun Çözme: Apartman sakinleri arasında etkili iletişimi sağlamak … Bakım ve Onarım Yönetimi: … Güvenlik Yönetimi: … Toplantılar ve Yönetim Kurulu: … Yasal İşlemler ve Belge Takibi: 17 Ağustos 2023