İçeriğe geç

Stepne Lastik Ağır Kusur Mu

Stepne lastik muayeneden geçer mi?

Yedek lastiği olmayan bir araç muayeneden geçer mi? Birçok ülkede araçların muayeneden geçebilmesi için çalışır durumda bir yedek lastiğinin olması gerekir. Ancak yedek lastik TÜVTÜRK tarafından yapılan testlerde ciddi bir kusur göstermediği için muayene sırasında sadece küçük bir kusur olarak kabul edilir.

TÜVTÜRK araç ağır kusurlar nelerdir?

Fren ve görsel muayene sonucuna göre ciddi arızalar şunlardır: ABS sistemi çalışmıyor, el freni çalışmıyor, fren diskleri ve balataları aşınma sınırına ulaşmış, yağ kaçağı var, frenler çalışmıyor, fren disklerinde ve balatalarında çatlaklar var, sağ ve sol tekerlekler arasında fren farkı %30 veya daha fazla.

Hangi lastikler muayeneden geçmez?

Aracınızda eksik sayıda lastik varsa, muayeneden kesinlikle geçemezsiniz. Lastiklerin dış yüzeyi ve çerçevesi de önemlidir. Lastiklerin dış yüzeyinde ciddi aşınma varsa, muayeneden kesinlikle geçemezsiniz. Lastiklerde tehlikeli derecede büyük çatlaklar ve kesikler olsa bile, muayeneden geçemezsiniz.

Stepne normal lastik olarak kullanılır mı?

Lastikler güvenli sürüş için önemlidir. Bu nedenle stepne lastikler normal lastiklerin yerini tutmaz. Geçici ve kısa süreli bir çözüm olarak kullanılan stepne lastikler belirli bir hızı aşmamalı veya uzun mesafeler kat etmemelidir. Hasarlı bir lastikle araç kullanmak tehlikeli ve risklidir.

10 yıllık lastik muayeneden geçer mi?

Ancak lastiğin üretildiği yıl, muayene sonucunu etkileyen faktörlerden biri değildir. Ancak 4 yıldan uzun süredir kullandığınız lastiklerdeki aşınma ve yıpranma güvenliğiniz için risk oluşturabilir. Aslında, bu tür aşınma ve yıpranma aracın muayeneden geçememesine neden olabilir.

Stepne her araca uyar mı?

Binek otomobillerde stepne bulundurulması yasal bir zorunluluk değildir. Trafik kontrolü stepne olup olmadığını kontrol etmez.

TÜVTÜRK hafif kusurlar nelerdir 2024?

Tekrarlanan muayene sırasında, cam filmi aşağıdaki kusur metniyle “küçük kusur” olarak değerlendirilir: Cam: sonradan boyanmış ve Cam: film yapıştırılmış. Küçük kusurları olan araçların muayeneleri, başka ciddi kusurlar olmaması koşuluyla onaylanır.

Araç muayenesi neler geçmez?

Araç muayene sürecine neler dahil değildir? Fren sistemi kontrolü, direksiyon, direksiyon sistemlerinin kontrolü, reflektörler, aydınlatma sistemi, jant ve lastiklerin kontrolü, şasi bağlantıları..

TÜVTÜRK lastik kontrolü kalktı mı?

TÜVTÜRK araç muayenelerinde önemli değişiklikler yaptı. Yeni düzenlemeler lastik kontrollerini ortadan kaldırdı ve yaz ve kış lastik kontrollerini ortadan kaldırdı. Araç sahipleri artık daha hızlı ve kolay bir muayene sürecinden yararlanıyor.

Silecek lastiği ağır kusur mu?

Ciddi arızalar arasında sileceklerin olmaması veya arızalı olması ya da cam yıkama suyu püskürtme sisteminin arızalı olması sayılabilir.

Yanaktan yamalı lastik muayeneden geçer mi?

Aracınızın lastiklerinin yan duvarında oluşan balonlar büyük kusurlar olarak kabul edilir. Lastikte tehlikeli çatlaklar, yırtıklar veya kesikler varsa, bu büyük bir kusurdur. Lastik bir tarafta aşınmışsa, bu büyük bir kusur olarak kabul edilir çünkü araçta başka arızalar ve yanlış hizalamalar olduğunu gösterir.

Ön ve arka lastikler farklı olursa muayeneden geçer mi?

Lastikler söz konusu olduğunda nelere dikkat etmelisiniz? Lastikleri kontrol ederken, diş derinliği, hasar ve jantla uyumluluk kontrol edilir. Ön koşul, aynı akstaki lastiklerin (ön lastiklerin aynı olması veya arka lastiklerin aynı olması) aynı olmasıdır.

Stepne ağır kusur mu?

Cevabımız evet. Araç muayenesi sırasında stepne lastik zorunludur. Stepne lastiğin olmaması ciddi bir kusur olarak kabul edilir ve tekrar vize gerekir.

Stepne ve yedek lastik aynı şey mi?

Yedek lastik, stepne olarak da adlandırılır, otomobillerde yaygın olarak kullanılan bir araç ekipmanı parçasıdır. Yedek lastik görevi görür ve sürücünün aracın normal lastiklerinin patlaması, delinmesi veya hasar görmesi durumunda sürüşe devam etmesini sağlar.

Stepneye ne kadar hava basılır?

Kısa diş derinliğine sahip hafif bir lastiktir. Standart ve stepne lastik çeşitlerinden daha küçüktür ve daha yüksek lastik basıncı gerektirir – genellikle 4,1 bar (60 psi).

Yeni araçlarda stepne neden yok?

Yaklaşık 5-10 yıl öncesine kadar satılan hemen hemen her arabada bulunan stepnenin dönemi sona eriyor. Otomobil üreticileri artık araçlarına stepne yerine lastik tamir takımı takmayı tercih etse de, bu tercihin iki temel nedeni var; maliyetleri düşürmek ve yakıt tüketimini azaltmak.

İstetme mi stepne mi?

Stepne lastik, araçlarda kullanılan yedek lastik ihtiyacını ifade eder ve genellikle acil durumlarda kullanılır. Lastik patlaması veya araç lastiğinin hasar görmesi durumunda, stepne lastiği stepne olarak kullanarak yolculuğa devam edilebilir.

Stepne yerine ne kullanılır?

Ancak halk arasında bazen “sparene” kelimesi yerine “istetme” kelimesi de kullanılmaktadır.

TÜVTÜRK lastik kontrolü kalktı mı?

TÜVTÜRK araç muayenelerinde önemli değişiklikler yaptı. Yeni düzenlemeler lastik kontrollerini ortadan kaldırdı ve yaz ve kış lastik kontrollerini ortadan kaldırdı. Araç sahipleri artık daha hızlı ve kolay bir muayene sürecinden yararlanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Üniversiteli Escort